Merací systém pre stroj na výrobu plastových dosiek

Zákazník vyrába plastové dosky na ďalšie použitie pri výrobe bazénov, plastových nádrží a podobne. Materiál sa líši šírkou a farbou. Nečistoty na doskách, praskliny, škrabance, bubliny a farebne odchýlky vedú k veľkým stratám materiálu a prestojom vo výrobe. 

OTHERS

Výzva:

Zákazník vyrába plastové dosky na ďalšie použitie pri výrobe bazénov, plastových nádrží a podobne. Materiál sa líši šírkou a farbou. Nečistoty na doskách, praskliny, škrabance, bubliny a farebne odchýlky vedú k veľkým stratám materiálu a prestojom vo výrobe. 

Občasné kontroly zamestnancami nie sú dostatočne účinné na to, aby odhalili chyby počas pohybu materiálu a včasne orezali chybný materiál. Kontrola kvality produkcie taktiež nie je možná bez spomalenia postupu materiálu. To vedie k nekontrolovanému a nežiaducemu zastaveniu výroby.

Vyskytujú sa tieto chyby:

  • Škrabance
  • Bubliny a iné povrchové nerovnosti materiálu
  • Pritlačené nečistoty
  • Farebné odchýlky kvôli nesprávne rozmiešanej farbe pred výrobou.

Návrh:

Aby sa zlepšil výrobný proces, prišlo rozhodnutie použiť moderne technológie priemyselného spracovania obrazu a komunikácie vision systému s linkou, aby pri pre detekcii chyby, sa rozsvietilo upozornenie pre operátora a v prípade automatického rezania sa poslal signál do PLC s údajom o vzdialenosti vady od miesta merania.
Systém by mal fungovať pre rôzne zvolene recepty a rýchlosti behu dopravníka. 

Riešenie: 

Bola zriadená automatizovaná kontrola kvality strojového videnia s nasledujúcimi komponentmi:

  • Priemyselný počítač
  • Kamery: Cognex CIC 4000 a Matrix Vision 
  • Svetla: Boele Liniove svetla
  • Machine Vision Software: Cognex
  • Komunikácia s PLC: Ethernet/Ip alebo PROFINET. Možné sú aj iné protokoly.
     

HMI:
HMI je navrhnuté tak, aby umožnilo používateľovi jednoducho a rýchlo nastaviť nové recepty, prezerať archív výsledkov, kontrolovať signály odoslané alebo prijaté z PLC alebo zobraziť živý obraz z kamery. Systém tiež ukladá fotografiu každého defektu a zapisuje logy  programu do databázy pre jednoduchšie overenie stavu aplikácie.
Na žiadosť zákazníka taktiež bolo pridané sledovanie nájdeného defektu a zobrazenie posledných nájdených chýb. Taktiež bolo pridane potvrdzovanie každého defektu operátorom. 

Výsledok:

  • Zníženie prestojov
  • Výrazné zníženie chyb vo výrobe
  • Zvýšenie kvality produktov pre spotrebiteľa
  • Štatistika výrobných chýb

Quality Managment System standard
ISO 9001:2015

KONTAKTUJTE NÁŠ PREDAJNÝ TÍM